„Velo San – budowa ścieżki rowerowej Sanok – Zagórz – Lesko – Olszanica”

Velo San budowa ścieżki rowerowej Sanok – Zagórz – Lesko Olszanica” 35 300x200 - „Velo San - budowa ścieżki rowerowej Sanok – Zagórz – Lesko - Olszanica”Gmina Miasta Sanoka, Gmina Zagórz, Gmina Lesko i Nadleśnictwo Lesko 3 lipca podpisały list intencyjny w sprawie realizacji projektu „Velo San – budowa ścieżki rowerowej Sanok – Zagórz – Lesko – Olszanica”. Podpisanie listu intencyjnego odbyło się w Urzędzie Miasta Sanoka. Swój podpis pod listem w najbliższych dniach złoży jeszcze przedstawiciel Gminy Olszanica. Sygnatariuszy przyjął burmistrz Tomasz Matuszewski.

Celem projektu jest podjęcie przez władze samorządowe Gmin oraz Nadleśnictwa Lesko – stron, które złożyły podpisy pod Listem intencyjnym – wspólnych, aktywnych działań zmierzających do wykonania koncepcji, projektu i budowy ścieżki (drogi) rowerowej wraz z oznakowaniem i infrastrukturą towarzyszącą, taką jak tablice informacyjne, wiaty, miejsca obsługi rowerzystów. Ścieżka połączy miasta Sanok, Zagórz oraz Lesko doliną rzeki San, z łącznikiem do Olszanicy.

Według wstępnej koncepcji ścieżka biegłaby od mostu białogórskiego (skansen) w Sanoku wzdłuż doliny Sanu, lewą stroną, do osiedla Dolina w Zagórzu. Następnie wzdłuż Osławy, przekraczając rzekę, do Zasławia i przez Leśnictwo Malinki do Postołowa. Dalej po prawej stronie Sanu przez Posadę Leską do Leska. Z Leska ścieżka biegłaby przez Kamień Leski do Zwierzynia, a następnie przez Uherce i Rudenkę do Olszanicy. Wykonany zostałyby także łącznik w Zagórzu do ruin Klasztoru oo. Karmelitów Bosych, a następnie jako opcjonalna trasa przez Wielopole (ul. Dolna) do Postołowa.

Projektowana trasa rowerowa ma niezaprzeczalne walory widokowe, jakie oferuje dolina Sanu i Osławy oraz pasmo Gór Słonnych. Przebiega w oddaleniu od ruchliwej i niebezpiecznej dla rowerzystów drogi krajowej nr 84, która zresztą na odcinku Sanok – Zagórz – Lesko posiada liczne spadki podłużne. Trasa ścieżki rowerowej poprowadzona głównie w dolinach rzek ma w większości płaski przebieg, co sprawi, że będzie przyjazna także dla mniej wprawionych rowerzystów, osób starszych i dzieci.

Więcej szczegółów najbliższym numerze „Tygodnika Sanockiego”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj