KOMUNIKAT STAROSTY SANOCKIEGO w sprawie okresowych zmian w obsłudze klientów załatwiających sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Sanoku
W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-COV-2 oraz rosnącym zagrożeniem epidemiologicznym informuję Sz.P. Klientów Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Sanoku planujących załatwianie spraw związanych z rejestracją pojazdów oraz dokonywaniem zgłoszeń nabycia lub zbycia pojazdu, że z dniem 16 marca 2020 r.:
– zawieszone zostaje wydawanie żetonów ustalających godziny przyjęć w sprawie rejestracji pojazdów,
– wprowadza się rezerwację miejsca w kolejce osób zgłaszających się do rejestracji pojazdów tylko drogą telefoniczną w dni pracy Starostwa Powiatowego w godzinach od 7.40 do 14.30 pod numerem telefonu: 13 465 29 25,
– osoby, które dokonały telefonicznej rezerwacji terminu rejestracji pojazdu (w tym rezerwacji dokonanych do dnia 13.03.2020 r.) proszone są o zgłaszanie się z kompletami wymaganych dokumentów w ustalonych godzinach w rejonie okienek obsługowych pokoju nr 13,
– osoby zgłaszające nabycie lub zbycie pojazdu (w tym firmy prowadzące profesjonalny obrót handlowy pojazdami) proszone są o przesyłanie drogą pocztową lub składanie w Biurze Obsługi Klienta Starostwa wniosków na urzędowych formularzach (dostępnych na stronie internetowej) wraz z załączonymi kserokopiami dokumentów potwierdzających nabycie lub zbycie pojazdu. Załatwianie tych spraw nie wymaga osobistego wstawiennictwa u pracowników Wydziału załatwiających te sprawy.
Jednocześnie informuję, iż obecną sytuację epidemiologiczną traktujemy jak siłę wyższą w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego. W związku z tym Starosta Sanocki nie będzie nakładał kar z tytułu naruszenia art. 140 mb Prawa o ruchu drogowym, to jest kar za niedokonanie w terminie 30 – dniowym rejestracji pojazdu sprowadzonego z innego kraju Unii Europejskiej albo niezgłoszenia w takim samym terminie nabycia lub zbycia pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli naruszenie to miało związek z sytuacją epidemiologiczną.
W sprawach związanych z wydawaniem i cofaniem uprawnień do kierowania pojazdami Klienci Wydziału Komunikacji i Transportu obsługiwani są na dotychczasowych zasadach, z prośbą o możliwie jak najszersze korzystanie z możliwości przekazywania dokumentów droga pocztową, drogą internetową poprzez e-PUAP– Gov.pl – Poratl Gov.pl, pocztą elektroniczną oraz w Biurze Obsługi Klientów Starostwa.
W zakresie merytorycznym udzielamy informacji drogą telefoniczną pod numerami telefonów:
– w sprawach rejestracji pojazdów – 13 465 29 34 i 13 465 29 36,
– w sprawach wydawania stałych dowodów rejestracyjnych – 13 465 29 25
– w sprawach zgłoszenia nabycia lub zbycia pojazdu – 13 465 29 16
– w sprawach z zakresu wydawania i cofania uprawnień do kierowania pojazdami – 13 465 29 17.
Jednocześnie uprzedzamy, że w związku z ograniczonymi możliwościami kadrowymi Wydziału Komunikacji i Transportu związanymi ze sprawowaniem przez pracowników opieki nad dziećmi w wieku do lat 8 w okresie zamknięcia szkół, przedszkoli i żłobków – w okresie przejściowym mogą następować zakłócenia w obsłudze Klientów. Za wszelkie płynące stąd utrudnienia uprzejmie przepraszamy.
WICESTAROSTA
Janusz Cecuła
Ostatnie komentarze