Uczelnia Państwowa w Sanoku – lider w pozyskiwaniu środków zewnętrznych!
W tym roku Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku obchodzi Jubileusz 20-lecia istnienia. Podstawowym zadaniem Uczelni jest solidne przygotowanie absolwenta do podjęcia pracy zawodowej zgodnej z ukończonym kierunkiem studiów poprzez wyposażenie go we właściwe kompetencje zawodowe.
16:28
Nie byłoby to możliwe, gdyby nie inwestycje, które w ciągu dwudziestu lat udało się zrealizować. To nie tylko inwestycje związane z przebudową i termomodernizacją bazy dydaktycznej, ale także wsparcie innowacyjnych badań naukowych, jak i podniesienie jakości kształcenia.
Łączna kwota zadań inwestycyjnych zrealizowanych przez Uczelnię Państwową im. Jana Grodka w Sanoku w latach 2003–2021 wyniosła 72 289 029,87 zł, z czego wkład własny Uczelni to 29 723 050,42 zł, a dofinansowanie ze źródeł zewnętrznych 42 565 979,45 zł.
Największa część dofinansowania pochodziła z dotacji unijnej ZPORR/EFRR: 26 865 979,45 zł. Pozostała kwota to dotacja celowa Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz dotacja z Ministerstwa Sportu.
Środki pozyskane z zewnątrz to blisko 60 % kosztów wszystkich zadań zrealizowanych w Uczelni!
Na kwotę zadań inwestycyjnych składają się m.in.:
- Przebudowa budynku magazynowego w którym obecnie funkcjonuje Instytut Gospodarki Rolnej i Leśnej na cele dydaktyczne
- Rozbudowa, przebudowa i adaptacja budynku dawnej kotłowni (obecnie Instytut Nauk Społecznych) na cele dydaktyczne
- Termomodernizacja budynków A i B
- Rozbudowa, przebudowa i adaptacja budynku przy ul. Reymonta 6 na cele dydaktyczne
- Przebudowa i rozbudowa kompleksu Uczelni o Centrum Sportowo-Dydaktyczne
- Budowa nowoczesnej struktury IT
- Wdrożenie multiportalowego systemu e-usług w Uczelni
Obecnie dobiegają końca prace przy największej inwestycji uczelnianej wartej blisko 40 mln zł – Centrum Symulacji Medycznej, które zostanie uruchomione z początkiem nowego roku akademickiego. Należy także podkreślić, że studenci sanockiej Uczelni mają możliwość nabywania dodatkowych kwalifikacji i kompetencji poprzez uczestnictwo w projektach dydaktycznych. Ale o tym w kolejnym artykule.
mn
Ostatnie komentarze