Zmiany w Regulaminie Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów Segregowanych

 

Z uwagi na rosnącą ilością odpadów segregowanych przekazywanych przez mieszkańców do zagospodarowania przez Gminny Punkt Zbiórki Odpadów Segregowanych w Sanoku zachodzi konieczność weryfikacji zarówno źródła powstania odpadów, jakości dostarczanych odpadów jak również przestrzegania limitów przyjęcia niektórych frakcji odpadów.

W związku z powyższym w dniu 1 marca br. wchodzi w życie Zarządzenie Nr 33/02/2022 Burmistrza Miasta Sanoka z dnia 8 lutego br. w sprawie zatwierdzenia „Regulaminu Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów Segregowanych”.

Zasadniczą zmianą, która zacznie obowiązywać w m-cu marcu będzie okazanie kodu kreskowego wraz z dokumentem potwierdzającym zamieszkanie na terenie Gminy Miasta Sanoka oraz wypełnienie oświadczenia w sprawie uprawnień do korzystania z GPZOS w Sanoku.

Wprowadzenie obowiązku okazania dodatkowych dokumentów ma na celu ograniczyć dostarczanie odpadów do GPZOS przez osoby niezamieszkałe w Sanoku „na koszt” mieszkańców miasta Sanoka.

Wprowadzony został również obowiązek wypełnienia oświadczenia przez podmioty gospodarcze lub osoby fizyczne, które transportują odpady na zlecenie właściciela nieruchomości, która znajduje się w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi obowiązującym na terenie gminy, czyli posiada złożoną do Gminy Miasta Sanoka deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ze swojej nieruchomości. Oświadczenie to dotyczy również zarządców nieruchomości wielolokalowych.

Powyższe zasady wprowadzone zostały z uwagi na znaczny wzrost ilości odpadów segregowanych dostarczanych do GPZOS w Sanoku nie tylko przez mieszkańców miasta Sanoka, ale również przez mieszkańców i przedsiębiorców z terenu gmin, które nie miały zawartych porozumień z Gminą Miasta Sanoka w zakresie zagospodarowania odpadów segregowanych.