Dla kogo Twitter Porady dla początkujących

W dzisiejszym świecie w zasadzie każdy powinien próbować zaistnieć w mediach społecznościowych. Większość osób bardzo dobrze wie, że w social mediach można zrobić prawdziwą karierę jako influencer lub zwiększyć sprzedaż produktów i usług swojej firmy.  W artykule wyjaśniamy, dlaczego warto założyć konto na Twitter. Porady dla początkujących mogą Państwu przybliżyć kolejny sposób na zaistnienie w internecie.

1. Dlaczego warto mieć profile w social mediach?

2. Użytkownik Twittera i tweety. Twitter — porady dla początkujących

3. Jakie treści preferują użytkownicy Twittera?

4. Czy na Twitterze istnieje możliwość przesyłania filmików na żywo?

W platformach społecznościowych znajduje się wielu użytkowników z całego świata. Krótko mówiąc, te platformy to najprostsza droga do zdobycia odbiorców na produkty i usługi, a także świetny sposób na wypromowanie swojej twórczości (książka, blog, album muzyczny). Posty można oznaczać za pomocą hashtagów, co zwiększa prawdopodobieństwa dotarcia do konkretnej grupy odbiorców. Można je też reklamować. Wiele popularnych profili zarabia też na reklamowaniu marek. Taki zarobek nie ogranicza się do działalności na Facebooku i Instagramie. Można też generować zyski na Twitterze, przy czym nie bez znaczenia są liczni obserwujący na twitterze, można ich kupić np. na stronie Wypromowani.pl.

Dlaczego warto mieć profile w social mediach?

Social media to innowacyjne narzędzie, z którego od dłuższego czasu bardzo chętnie korzystają zarówno firmowi, jak i indywidualni użytkownicy. Każdy na swoim profilu może umieszczać dowolne treści (pod warunkiem że nie naruszają prawa). Częstotliwość publikowania postów na dany temat jest dowolna, ale warto pamiętać o systematyczności. W marketingu nie można też przesadzać z ilością treści w ciągu dnia, gdyż inni użytkownicy mogą to uznać za spam. Nie można porzucać swoich profili, gdyż traci się popularność. Wpisy powinny zachęcać użytkowników Twittera lub innych platform społecznościowych do pozostawienia reakcji (polubienia, pozostawienia komentarza, udostępnienie treści, umieszczenia pytania na przykład o cenę). Posty z krótkimi wiadomościami doskonale sprawdzają się na urządzeniach mobilnych, gdzie w rzeczy samej chodzi o to, post kierowany do innych użytkowników nie przepadł zapomniany. Dlatego tak ważne jest, by konto na Twitterze miało wielu obserwatorów. Profil bez obserwacji oznacza, że bez reklamy i idealnie dopasowanych hashtagów trudno będzie dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Odbiorcy chętniej będą obserwować profil cieszący się dużym zainteresowaniem niż profil bez obserwacji. Można zobaczyć, jak funkcjonują inne  profile w social mediach.

Użytkownik Twittera i tweety. Twitter — porady dla początkujących

Sam Twitter jest nieco inny od pozostałych topowych platform społecznościowych.  Na Twitterze pojawiają się na przykład wiadomości od polityków, osób publicznych, celebrytów i gwiazd estrady. Tweet to najczęściej bardzo krótki post. Każdy może stać się mistrzem pisania krótkich treści lub może zamówić odpowiednie usługi copywriterskie. Twitter kojarzy się z bardziej wymagającym odbiorcą, więc trzeba nastawić się na kreowanie wartościowych treści. Każda wiadomość powinna być starannie dopracowana. Na takim micro blogu warto mieć wyróżniające się zdjęcie profilowe. Można też spróbować się wyróżnić się pod chwytliwą nazwą użytkownika. Taka nazwa powinna być łatwa do zapamiętania i powinna wywoływać konkretne skojarzenia. Na Twitterze większą popularność zdobędą treści, które niosą ze sobą konkretne informacje. Ponieważ Twitter cieszy się większą popularnością na innych kontynentach, może otworzyć drogę do zdobywania klientów na rynkach zagranicznych. W czasie pandemii prawie każdy biznes odczuł, że koncentrowanie się wyłącznie na rynku krajowym może być zbyt ryzykowane.

Jakie treści preferują użytkownicy Twittera?

Na Twitterze większym zainteresowaniem będą cieszyć się ambitne treści. Mało prawdopodobne, by tweet w postaci leżenia na plaży i przesyłania pozdrowień stał się hitem. To raczej domena TikToka, wokół którego gromadzą się młodzi użytkownicy poszukujący rozrywki i zabawy. Oczywiście nie da się wykluczyć, że taki rodzaj tweeta nie zyska wielomilionowych wyświetleń. Twitter to bardziej umieszczanie profesjonalnych treści niż treści typowo rozrywkowych. Przynajmniej tak może być kojarzony w Polsce. Dlatego konto na Twitterze zakładają znani i mniej znani politycy. Tutaj popularność Twittera może mocno się zwiększyć, gdyż wydaje się, że w sferze politycznej nie będzie można korzystać z TikToka (to już jest zakazane w USA).

Czy na Twitterze istnieje możliwość przesyłania filmików na żywo?

Twitter pozwala na umieszczanie krótkich materiałów wideo. Chodzi o to, że filmiki są bardzo chętnie oglądane przez użytkowników. Twitter musi więc zezwalać na publikację tego rodzaju treści, inaczej może stracić użytkowników.  Filmowe treści udostępniane na Twitterze mogą mieć korzystny wpływ na zaangażowanie obserwujących dany profil. Przy każdym filmiku powinny być wprowadzone pasujące do treści hashtagi.