Proklienckie rozwiązania w KAS –
„TAK” dla e-korespondencji w e-urzędzie skarbowym
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sanoku informuje, że 15 lutego 2025r rusza kolejna akcja PIT.
W okresie do 15 lutego do 30 kwietnia br. możemy składać swoje roczne rozliczenia podatkowe w podatku dochodowym. Zachęcamy Państwa do złożenia zeznania PIT za 2024 r. przez Internet, gdyż jest to korzystna i łatwiejsza alternatywa dla tradycyjnego papierowego formularza zeznania. Rozliczając swoje roczne dochody za 2024 r. możemy skorzystać z usługi Twój e-PIT, dostępnej na podatki.gov.pl w serwisie e-urząd skarbowy. Do serwisu e-US można się zalogować przez login gov.pl (profil zaufany, e-dowód, bankowość elektroniczną), aplikację mObywatel (aplikacja mobilna do logowania) lub danymi autoryzacyjnymi (Pesel lub NIP i kwoty przychodu). Umożliwia ona automatyczne złożenie rocznego PIT pozwalając przy tym na skorzystanie z przysługujących ulg i odliczeń oraz przekazanie 1,5% podatku wybranej organizacji pożytku publicznego. W 2025 roku po raz drugi wstępnie wypełnione zeznanie podatkowe udostępnione zostanie również przedsiębiorcom rozliczającym się na PIT-36, PIT-36L oraz PIT-28 (Uwaga: Zeznania te nie zostaną automatyczne zaakceptowane). Rozliczone przez Ministerstwo Finansów deklaracje podatkowe każdego roku są udostępniane w usłudze Twój e-PIT 15 lutego. Dopiero od tego dnia można logować się do usługi i oglądać przygotowane przez resort finansów zeznania podatkowe.
Nowością w 2025 roku jest możliwość rozliczenia swojego zeznania rocznego PIT za pośrednictwem aplikacji przygotowanej na telefony komórkowe (aplikacja mobilna e-US). Dzięki temu każdy posiadacz smartfona może mieć łatwy, szybki i bezpieczny dostęp do usług e-Urzędu Skarbowego.
Zeznania podatkowe za 2024 r. można nadal składać w formie tradycyjnej (papierowo). Są one przyjmowane na Sali Obsługi (parter pok. 5 i 5A) w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 18.00, a od wtorku do piątku od 8.00 do 15.00. Nadal można złożyć swoje rozliczenie PIT za pośrednictwem poczty wysyłając list polecony na adres: 38-500 Sanok, ul. Sienkiewicza 1.
Zachęcamy do korzystania z e-usług i rozliczania podatków drogą elektroniczną, wybierając usługę Twój e-PIT. Jest to proste i intuicyjne narzędzie, które skutecznie pomaga naszym klientom w samodzielnym i prawidłowym wywiązaniu się z obowiązku rozliczenia rocznego PIT, bez konieczności korzystania z płatnych usług biur rachunkowych. Prawidłowo sporządzone zeznanie podatkowe wysłane przez Internet przyśpieszy realizację zwrotu nadpłaty (do 45 dni przy złożeniu rozliczenia elektronicznie, do 3 miesięcy – w przypadku zeznań papierowych) oraz zaoszczędzi czas poświęcony na wyjaśnianie i wysyłanie korekt.
Proklienckie rozwiązania w KAS
- e-Urząd skarbowy
Oprócz możliwości złożenia zeznania podatkowego w e-Urzędzie Skarbowym klienci Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) mogą szybko, łatwo i kompleksowo załatwić inne sprawy podatkowe m.in.:
– pobrać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub o dochodach,
– złożyć do urzędu skarbowego deklaracje (np. PIT lub PCC-3 ) wnioski i inne pisma,
– uregulować zobowiązania podatkowe w zakresie rozliczenia PIT (również przy pomocy BLIK),
– przeglądać złożone za 2019 rok i kolejne lata podatkowe deklaracje podatkowe, pobierać je
i drukować (historia złożonych deklaracji),
– uzyskać dostęp do swoich danych podatkowych m.in. dane adresowe i kontaktowe, zgłoszone rachunki bankowe i pełnomocnictwa, forma opodatkowania za rok ubiegły, zaległości i prowadzone postępowania egzekucyjne w administracji( raport podatnika),
– sprawdzić swoje rozliczenia z urzędem skarbowym (wpłaty i zwroty podatków),
– zapłacić mandat karny.
Od 18 grudnia 2024 r. nowością w e-US jest możliwość umówienia wizyty w urzędzie skarbowym, będąc zalogowanym w serwisie e-urząd skarbowy przez login.gov.pl (profil zaufany, mObywatel,
e-dowód, bankowość elektroniczna).
- Zgoda na e-korespondencję w e-US
Serwis e-urząd skarbowy, oprócz możliwości załatwienia wielu spraw podatkowych online, daje również możliwość wysyłania i odbierania pism z urzędu skarbowego. Wystarczy aktywować usługę i koniecznie wyrazić zgodę na e-korespondencję. Usługa wysyłki korespondencji na konto w e-US pozwala na dwustronną komunikację z urzędem skarbowym, bez względu na to czy jesteśmy w kraju, czy za granicą. Korzystanie z tej formy komunikacji z urzędem skarbowym jest darmowe.
Więcej informacji na Wyraź zgodę na e-Korespondencję w e-Urzędzie Skarbowym
Korzyści e-korespondencji
Korespondencja elektroniczna to nie tylko oszczędność czasu i wygodne przesyłanie pism. Usługa ta pozwala bezterminowo gromadzić korespondencję z urzędem skarbowym w jednym miejscu, do którego mamy nieprzerwany dostęp. Dzięki wyrażonej zgodzie zostaniemy powiadomieni SMSem lub mailem, że czeka na nas pismo z urzędu skarbowego. Usługa ta gwarantuje, że niezwłocznie – bez wychodzenia z domu – otrzymamy dokument, który jest nam potrzebny, np. zaświadczenie o wysokości dochodu lub o niezaleganiu w podatkach zostanie wygenerowane i udostępnione w niecałe 5 min. Co ważne, wydane w ten sposób zaświadczenie, zwolnione jest z opłaty skarbowej.
Warto zaznaczyć, że od 2023 r. organizacje mogą również korzystać z usług e-Urzędu Skarbowego poprzez założenie konta przypisanego konkretnej jednostce organizacyjnej bez względu na jej formę prawną i wyrażenie zgody na e-korespondencję (patrz: https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/konto-organizacji/).
Jak wyrazić zgodę na e-Korespondencję – instrukcja krok po kroku
Wyrażenie zgody na e-Korespondencję jest bardzo proste. Aby korzystać z e-korespondencji należy zalogować się na swoje konto w e-Urzędzie Skarbowym i aktywować usługę. Logujemy się za pomocą form dostępnych w ramach login.gov.pl: (profil zaufany, mObywatel, e-dowód, bankowość elektroniczna).
Krok 1. Zaloguj się na swoje konto do e-Urzędu Skarbowego i wybierz opcję „Aktywuj zgodę na e-Korespondencję”
Krok 2. Zapoznaj się z korzyściami jakie daje e-Korespondencja i kliknij „dalej”
Krok 3. Określ dane na które otrzymasz powiadomienie z e-Urzędu Skarbowego.
Krok 4. Wskaż dane do powiadomień (telefon, email)
Krok 5. Zaakceptuj i wyślij zgodę.
- Centralna infolinia KAS
Od 1 października 2024 roku funkcjonuje centralna infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. Pracownicy urzędów skarbowych w całym kraju i pracownicy Krajowej Informacji Skarbowej udzielają informacji podatkowych i są dostępni pod jednym numerem telefonu:
- (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych
- 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych.
Ogólnokrajowa infolinia KAS umożliwia łatwiejszy kontakt z pracownikami urzędów skarbowych oraz ułatwia klientom KAS zdalne załatwianie spraw podatkowych, w tym umawianie wizyt. Pracownicy urzędów skarbowych mogą bezpiecznie udzielać przez telefon także informacji w indywidualnych sprawach, objętych tajemnicą skarbową. Ochronę danych umożliwi uwierzytelnianie specjalnym kodem telePIN, który szybko i łatwo można ustawić w e-Urzędzie Skarbowym.
Zapraszamy Państwa do korzystania z e-Urzędu Skarbowego i usługi Twój e-PIT. W przypadku pytań i wątpliwości zachęcamy do kontaktu telefonicznego tel. 13 46 16 322, 13 46 16 316.
mn
Ostatnie komentarze