Poszukiwanie fenologicznej wiosny w SP 2

Poszukiwanie fenologicznej wiosny w SP 2

Ponieważ słonko coraz mocniej świeci a świat dookoła nas się zazielenia, pani Justyna Lisek ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Świętej Kingi zorganizowała dla uczniów klasy 2 uczęszczających do świetlicy ,,Poszukiwania fenologicznej wiosny”. Zajęcia z cyklu ,,Las na 5” mają na celu poszerzenie wiedzy przyrodniczej dzieci, zainteresowanie ich otaczającym światem czy – jak było także w tym przypadku – spędzenie aktywnego popołudnia na świeżym powietrzu.

Poszukiwanie fenologicznej wiosny w SP 2 7 300x169 - Poszukiwanie fenologicznej wiosny w SP 2Zajęcia były dość nietypowe: z telefonami w dłoni. Dzieci miały za zadanie uchwycić oznaki wiosny – sfotografować odnalezione rośliny czy zwierzęta.

– Ku mojej uciesze temat porostowy (grzyby) także przypadł im do gustu. Dzieci bez trudu odnalazły pierwiosnki, zawilce, miodunkę czy cebulicę. Prześciganie się, kto swoim botanicznym okiem znajdzie nową roślinę do kolekcji, było trafioną konkurencją. Każda roślina została omówiona i scharakteryzowana. Nie mogliśmy zapomnieć o drzewach, na których zielone listki były wdzięcznym obiektem fotograficznym. Dendrologiczną ,,furrorę” zrobiła płacząca brzoza która była naszym wodopojem. Ćwiczeń dla ciała także nie mogło zabraknąć – wyścigi z przeszkodami, berek czy chowany to przerywniki w zdobywaniu wiedzy. Dzieci zadowolone (troszkę brudne) znalazły dziesiątki oznak wiosny – mówi Amelia Piegdoń, studentka PWSZ, uczestnicząca w zajęciach z uczniami SP 2.

Skoro tyle oznak wiosny wokoło – trzeba się wybrać na spacer!

Amelia Piegdoń

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ