Dwa warianty przeprawy mostowej w Sanoku brane pod uwagę

Pracownicy firmy Sweco Polska Sp. z o.o. zaprezentowali kilka
wizualizacji przepraw mostowych, która jest projektowana na Sanie w
ramach rządowego programu Mosty dla Regionów. Przypomnijmy Sanok znalazł się na mapie projektów dofinansowanych właśnie z tego projektu, co zostało oficjalnie ogłoszone w listopadzie 2020 r. Wartość zadania opiewa na kwotę ok. 65 mln zł, w tym wkład miasta Sanoka wynosi ok. 13 mln zł.

 

Obecnie trwa analiza dwóch wariantów projektowanego obiektu mostowego:
Wariant I – most podwieszony, obiekt zaprojektowano jako dwuprzęsłowy most drogowy o konstrukcji rusztu zespolonego płytowo-belkowego, podwieszonego do stalowego pylonu o przekroju rurowym.

Wariant II – most łukowy zaprojektowano jako jednoprzęsłowy most drogowy o konstrukcji
łukowej z zespoloną płytą pomostową. W przedłożonej koncepcji programowej, przeprowadzono wielokryteriową analizę porównawczą uwzględniającą między innymi koszty budowy i koszty utrzymania obiektów.

Umowa Gminy Miasta Sanoka z firmą Sweco Polska Sp. z o.o. została podpisana 15 września br. i opiewa na kwotę niemal 1,4 mln zł. Obejmuje ona swoim zakresem wykonanie kompleksowej i wielobranżowej dokumentacji projektowej inwestycji wraz z uzyskaniem ostatecznych decyzji i dokumentów zezwalających na rozpoczęcie robót budowlanych, w tym pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją inwestycji. W I etapie są
opracowywane są dokumenty zgodne z wymaganiami przepisów środowiskowych, obejmujące geodezyjne pomiary i mapę dla celów projektowych, koncepcję branży mostowo-drogowej, badania geologiczne i hydrologiczne, uzyskanie decyzji środowiskowej – Natura 2000. Firma opracowuje projekt budowlany oraz stara się o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację  inwestycji drogowej: w tym operat wodnoprawny, projekt budowlany, projekt wykonawczy, specyfikacje techniczne,
przedmiary i kosztorysy, uzyskanie decyzji ZRID. Wspomniane etapy powinny zakończyć się na początku 2023 r.