Czy Google Ads działa?
Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą marketing internetowy w oparciu o pozycjonowanie stron, rezygnuje z Google Ads, mając przekonanie o wysokich kosztach usługi przy niskiej efektywności tej formy reklamy. System Ads (dawniej Adwords) funkcjonuje jednak od wielu lat, a gigantowi z Mountain View opłaty za płatne reklamy przynoszą zyski na poziomie 10 mld dolarów miesięcznie. Zatem, skoro inni korzystają i inwestują w tę formę promocji, warto zastanowić się, dlaczego tak jest i czy warto również prowadzić taką kampanię.
Google Ads – czym jest?
Google Ads to system reklamowy firmy Google umożliwiający wyświetlanie reklamy tekstowej (linki sponsorowane) i produktowej w wyszukiwarce oraz reklam graficznych w sieci reklamowej Google, a także reklam video w serwisie YouTube. Ads i pozycjonowanie stron, czyli SEO (z ang. Search Engine Optimization) tworzą razem marketing internetowy w wyszukiwarkach, czyli SEM (z ang. Search Engine Marketing). Dwa narzędzia, z których Ads wpływa na płatne wyniki, a pozycjonowanie stron www na wyniki bezpłatne, mają wspólny cel, którym jest sprzedaż.
Google Ads – jakie korzyści?
Faktem jest, że internauci lubią linki sponsorowane i chętnie w nie klikają. Gdy Twoja reklama trafi do odpowiednio sprofilowanej osoby, zdecydowanej na zakup, już pierwsze wejście na stronę może zakończyć się finalizacją w koszyku. Tu działa mechanizm nieco odmienny niż w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych, gdzie internauta zazwyczaj wielokrotnie wchodzi na tę samą stronę nim zdecyduje się na zakup. Zatem Google Ads prowadzi do zwiększenia wartościowego ruchu w witrynie.
Ponadto, samo wyświetlanie linków nic nie kosztuje. Opłata pobierana jest za określoną reakcję internauty, czyli np. kliknięcie w link lub baner. Zatem w sytuacji, gdy użytkownik celowo pomija płatne reklamy i tak ma szansę zobaczyć link do Twojej witryny w Ads. Buduje to świadomość marki i kształtuje pozycję eksperta w branży.
Korzyścią z Google Ads jest także pełen pomiar efektów. Dowiesz się, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę i jaka była reakcja internauty. W przypadku braku zakupu, kontaktu, wypełnienia formularza, możesz szybko zmienić strategię i zaprzestać wydatków w danym obszarze, przenieść je tam, gdzie zwrot z inwestycji będzie większy. Na podstawie narzędzi analitycznych poznasz zwyczaje odbiorców szukających towarów takich, jak Twoje i będziesz miał możliwość dostosowania strony do użytkowników. To z kolei przełoży się również na wyższą konwersję z SEO.
Więcej o Google Ads -> https://www.sempire.pl/google-ads.html
Więcej o pozycjonowaniu stron www -> https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html
Skuteczny marketing internetowy dla e-commerce
Google Ads nie wyklucza SEO, a wręcz przeciwnie, narzędzia należy łączyć. Jest to zasada obowiązująca bez względu na wielkość i skalę prowadzonego biznesu. Nawet nieduże, lokalne przedsiębiorstwa powinny okresowo wspierać pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google, by móc szybko pozyskać nabywców na określony towar lub wykorzystać sezonowość. Natomiast w przypadku, gdy pozycjonowanie sklepów internetowych nie przekłada się na oczekiwane zyski, Google Ads może pomóc zdiagnozować przyczynę, ale również zachęcić konkretnego użytkownika do powrotu do porzuconego koszyka. W pełni efektywne wykorzystanie narzędzi i świadome zarządzanie kampanią marketingową jest działaniem skomplikowanym, przy którym pomocna będzie agencja zajmująca się reklamą w Google.
Sprawdź Agencję SEM SEO SEMPIRE na https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html
Google Ads – najlepiej z certyfikowanym Partnerem Google
Firmy, których specjalnością jest reklama w Internecie, a w szczególności kampanie Google Ads, mają możliwość wzięcia udziału w programie Google Partners. Certyfikaty zdobywane przez pracowników potwierdzają umiejętność efektywnego prowadzenia tej formy reklam. Dzięki temu kampanie prowadzone są lepiej, skuteczniej i taniej. Szukając zaufanego partnera do prowadzenia działań z zakresu SEM, warto wybrać agencję, która wie, na czym polega optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe i ma status Partnera Google w Ads. Skoordynowane działania w krótkim czasie przyniosą założony efekt, a firma osiągnie zysk na płaszczyźnie wizerunkowej i finansowej.
Bezpłatna konsultacja w zakresie reklamy internetowej na https://www.sempire.pl/
Ostatnie komentarze