Jak pobierać pieniądze od zagranicznych klientów?

Jak pobierać pieniądze od zagranicznych klientów?

Jesteś przedsiębiorcą, a z Twoich usług korzystają nie tylko klienci z Polski, ale również ci zagraniczni? Warto pomyśleć o rozwiązaniach usprawniających przyjmowanie od nich płatności bezgotówkowych. Usługa wielowalutowa zapewni im większe poczucie bezpieczeństwa podczas regulowania rachunku.

Czym jest usługa wielowalutowa?

Usługa wielowalutowa to nic innego jak rozwiązania umożliwiające klientom z zagranicy dokonywanie płatności w Polsce w ich własnej walucie. Jak to działa? Jeśli prowadzisz sklep internetowy, usługa wielowalutowa umożliwia osobom z innych krajów zapłacenie za towary w walucie ich państwa. Wystarczy tylko, że zaznaczysz w swoim sklepie kraje, w których zamierzasz prowadzić sprzedaż. Kursem wymiany walut, raportowaniem oraz innymi kwestiami związanymi z dokonaniem płatności zajmie się agent rozliczeniowy.

Masz własną restaurację lub kawiarnię albo np. prowadzisz sklep stacjonarny bądź punkt z pamiątkami w turystycznym mieście? Warto w takiej sytuacji zdecydować się na terminal płatniczy z usługą Dynamicznego Przeliczania Walut (DCC z ang. Dynamic Currency Conversion). Dzięki niej Twoi klienci z zagranicy dokonując płatności kartowych będą mogli uregulować rachunek płacąc w złotówkach lub we własnej walucie.

Dlaczego warto wprowadzić usługę wielowalutową?

Zastanawiasz się jakie korzyści niesie usługa wielowalutowa? To rozwiązanie przede wszystkim zwiększa zaufanie klientów z zagranicy do Twojej firmy ze względu na fakt, że mogą oni dokonać płatności w walucie swojego kraju. Odpowiednie urządzenie do płacenia kartą wydaną w innym państwie wyświetla kwotę zakupu w obu walutach, a także kurs wymiany, dzięki czemu kupujący czuje się bardziej komfortowo. Jest to też wygodniejsze ze względu na fakt, że osoby z zagranicy nie muszą mieć przy sobie złotówek, ani martwić się, że zabraknie im gotówki.

Zarówno w przypadku sklepów internetowych, jak i stacjonarnych punktów handlowo-usługowych usługa wielowalutowa może zachęcić większą liczbę klientów z innych państw do skorzystania z usług firmy, która ją wprowadziła. Przekłada się to na większą konkurencyjność, ale i na wyższe zarobki. Według danych gromadzonych przez Główny Urząd Statystyczny w 2021 roku Polskę odwiedziło 2,5 mln osób z innych krajów.[1] Zapewniając im różne sposoby dokonania płatności, zwiększasz szansę, że chętniej wybiorą Twoją ofertę, niż konkurencji, która nie daje im takiej możliwości. Usługa wielowalutowa pozwala też zmniejszyć liczbę reklamacji oraz zwrotów, ponieważ klient jeszcze przed dokonaniem płatności wie jaką kwotę ma do zapłacenia w przeliczeniu na jego rodzimą walutę. Obsługa urządzenia z usługą Dynamicznego Przeliczania Walut nie jest trudna, bo urządzenie samo rozpoznaje, czy dana karta umożliwia transakcję DCC.

Wybierz odpowiednie urządzenie do płacenia kartą

Terminal płatniczy powinien być wybierany z uwzględnieniem profilu działalności konkretnej firmy, aby zapewnić klientom jak największą wygodę podczas dokonywania płatności. Prowadzisz sklep lub hotel? Dobrym rozwiązaniem będzie model stacjonarny zainstalowany przy stanowisku z kasą. W przypadku kawiarni czy restauracji lepiej sprawdzą się z kolei modele przenośne, które umożliwią Twoim gościom uregulowanie rachunku przy stoliku. Pod uwagę trzeba też wziąć sposób, w jaki urządzenie do płacenia kartą łączy się z internetem – odpowiednio dobrany model to pewność, że klienci nie będą mieli problemów z dokonaniem płatności.

Wybierając terminal płatniczy, rozsądnie jest też zastanowić się na dodatkowymi funkcjami, które umożliwią zaoferowanie klientom innych usług, jak np. doładowanie telefonu czy wypłaty sklepowe. W ten sposób zwiększasz szansę, że przy okazji zasilania konta bądź korzystania z usługi cashback klient zdecyduje się na zakupy i doceniając wygodę tego typu rozwiązań w przyszłości, do Ciebie wróci. A jeśli masz problem z wyborem odpowiedniego urządzenia do płacenia kartą, możesz zgłosić się do agenta rozliczeniowego, który doradzi najlepsze rozwiązanie.

[1] Turystyka w 2021 r., s. 17. Główny Urząd Statystyczny.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj