Festiwal akordeonowy czas zacząć
XXII Międzynarodowe Spotkania Akordeonowe „Sanok 2024”, które odbędą się w dniach 24.04-28.04.to najbardziej znany w Polsce i bardzo ceniony w świecie festiwal akordeonowy o 36-letniej już tradycji. Od wielu lat znajduje się w Kalendarzu imprez międzynarodowych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie jest organizatorem konkursu dla dzieci i młodzieży w 9 kategoriach wiekowych w ramach naszych Spotkań, zlecając Państwowej Szkole Muzycznej współorganizację konkursu. W tym roku do udziału w nim zgłosiła się imponująca ilość 155 uczestników – solistów i zespołów. Międzynarodowe Jury przesłuchuje uczestników w 2 komisjach. Przewodniczącym pierwszej jest prof. Klaudiusz Baran – Rektor Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, pozostali członkowie to prof. Ricardas Sviackevicius z Wilna oraz prof. Jerzy Kaszuba z Bydgoszczy. Drugiej komisji przewodniczy prof. Bogdan Dowlasz z Łodzi, a uczestniczą w niej prof. Elwira Śliwkiewicz-Cisak z Lublina i dr hab. Piotr Chołołowicz z Katowic. Tradycyjnie konkursowi towarzyszą wykłady – w tym roku wykład wygłosi m.in. prof. Elżbieta Rosińska z Gdańska, lekcje mistrzowskie oraz koncerty znakomitych solistów i zespołów kameralnych. Koncerty odbywają się w Sali Koncertowej Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Wandy Kossakowej, ulica Podgórze 25. Wstęp na wszystkie koncerty i przesłuchania jest wolny. Szczegóły na załączonym plakacie.
Organizatorzy – Państwowa Szkoła Muzyczna i Sanockie Towarzystwo Muzyczne – zapraszają bardzo serdecznie melomanów z Sanoka i Podkarpacia, mając nadzieję na niezapomniane przeżycia muzyczne słuchaczy!
Amalgalis Duo
Muzycy są absolwentami Akademii Muzycznej w Katowicach, laureatami wielu międzynarodowych i krajowych konkursów muzycznych. W duecie na stałe koncertują od 2011 roku, występując w kraju i za granicą przede wszystkim na licznych koncertach kameralnych, gdzie bliski kontakt z publicznością tworzy zawsze niepowtarzalną atmosferę. Zespół był także gościem wielu prestiżowych krajowych i zagranicznych festiwali muzycznych, takich m. in. jak: Międzynarodowy Festiwal Akordeonowy w Wilnie, Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Puli, Międzynarodowy Festiwal Akordeonowy w Połądze, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej w Ostrawie, Jesienny Festiwal Muzyczny „Alkagran” w Czechowicach- Dziedzicach, Festiwal „Errantia Musica” w Polkowicach, Festiwal Kwartet Śląski i Jego Goście w Katowicach, Międzynarodowy Festiwal Sztuki i Muzyki „Incident – Accident” w Częstochowie, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku, Międzynarodowy Festiwal „Muzyka Świata” w Pabianicach, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej w Wygiełzowie, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Akordeonowej w Przemyślu, Festiwal Solistów i Zespołów Akordeonowych w Kotlinie, Gorlickie Konfrontacje Akordeonowe, oraz wielu innych.
Ideą działalności artystów jest ukazanie, dzięki szerokim możliwościom brzmieniowym akordeonu, wielu rodzajów muzyki i różnorodności jej stylów. Dlatego też w repertuarze zespołu znajdują się zarówno kompozycje barokowe, romantyczne, czy XX-wieczne, jak i utwory z elementami muzyki folkowej oraz rozrywkowej. W 2017 roku zespół wydał płytę CD z autorskimi transkrypcjami. Wyjątkowe miejsce zajmują najnowsze dzieła uznanych polskich twórców. W 2022 roku w wydawnictwie Opus Series ukazała się płyta CD „Editione Moderna” zawierająca dedykowane zespołowi kompozycje Krzysztofa Olczaka, Bogdana Dowlasza, Mikołaja Majkusiaka, Macieja Zimki i Leszka Kołodziejskiego. W 2023 roku Kapituła III Międzynarodowego Konkursu “Muzyczne Orły” nagrodziła płytę dyplomem srebrnym oraz cykl koncertów promujących dyplomem złotym i uznała je za wybitne osiągnięcia w dyscyplinie sztuki muzyczne.
Ewa Grabowska-Lis
Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, którą ukończyła z wyróżnieniem w 1995 roku. Prowadzi aktywną działalność jako akordeonistka, pedagog i animator życia kulturalnego, służąc rozwojowi kultury polskiej oraz przyczyniając się do jej promocji w kraju i za granicą. Jako solistka i kameralistka wykonała kilkaset koncertów w Polsce, Austrii, Szwajcarii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach oraz na Litwie, Słowacji i Węgrzech. Była gościem wielu prestiżowych międzynarodowych festiwali muzycznych. W latach 1995-2005 była członkiem Śląskiego Kwintetu Akordeonowego, z którym dokonała nagrania płyty CD z twórczością polskich kompozytorów XX wieku. Od 2011 roku wraz z mężem Danielem Lisem tworzy duet akordeonowy Amalgalis Duo.
Jest autorką publikacji poświęconych zagadnieniom wykonawstwa instrumentalnego oraz dokumentacji ważnych wydarzeń artystycznych związanych z akordeonem. Prowadziła liczne wykłady na krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowo-artystycznych oraz seminariach metodycznych, odbywających się podczas festiwali akordeonowych. W ramach współpracy z Centrum Edukacji Artystycznej wielokrotnie realizowała szkolenia dla nauczycieli szkół muzycznych. Kilkadziesiąt razy poprowadziła warsztaty instrumentalne i lekcje mistrzowskie w Polsce i za granicą. Wielokrotnie uczestniczyła w pracach jury krajowych i międzynarodowych konkursów akordeonowych. Jest konsultantką Centrum Edukacji Artystycznej. Była organizatorką trzech edycji Międzynarodowego Festiwalu Akordeonowej Muzyki Rozrywkowej w Częstochowie, współorganizatorką Międzynarodowego Festiwalu „Incident-Accident” w Częstochowie oraz pomysłodawczynią i wykonawcą projektu “Mistrzowskie interpretacje. Inspiracje, edukacja, integracja” realizowanego we współpracy z Fundacją PZU. Brała udział w wielu projektach naukowo-artystycznych w kooperacji z innymi uczelniami, w kraju i za granicą. W 2022 roku otrzymała Stypendium Twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na realizację projektu „Muzyczne interakcje. Twórcy, dzieła, interpretacje”. Od momentu ukończenia studiów tj. od 1995 roku jest pracownikiem badawczo-dydaktycznym Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie. W czasie swojej aktywności zawodowej pełniła wiele odpowiedzialnych funkcji. W latach 2017-2019 była Dyrektorem Instytutu Muzyki. Obecnie pełni funkcję Prodziekana ds. studencko-dydaktycznych Wydziału Sztuki. W latach 2007-2009 była Wiceprezesem Stowarzyszenia Przyjaciół Akordeonu w Katowicach. Jest pomysłodawczynią i twórczynią nowego kierunku studiów „Muzyka w przestrzeni publicznej”. Przez wszystkie lata pracowała także w szkolnictwie artystycznym I i II st. Jej uczniowie i studenci wielokrotnie odnosili sukcesy na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach muzycznych. Za liczne osiągnięcia artystyczne i pedagogiczne otrzymała m. in. Dyplom Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Nagrodę Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej, Nagrody Rektora Uniwersytetu oraz Nagrody Dyrektorów Szkolnictwa Artystycznego. W 2021 roku odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi. W maju 2023 roku Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej nadał Ewie Grabowskiej-Lis tytuł profesora sztuki w dyscyplinie sztuki muzyczne.
Daniel Lis
Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, którą ukończył z wyróżnieniem w 2000 roku. Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki w latach 1997/98 i 1999/2000. Jako solista i kameralista zdobywał czołowe nagrody na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach akordeonowych. Jest laureatem m.in.: I miejsca w Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Reinach (Szwajcaria, 1997), I miejsca w Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Fürstenfeld w kategorii kameralnej (Austria, 2000), I miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym „Alkagran” im. Andrzeja Krzanowskiego w Czechowicach-Dziedzicach (2000), I miejsca w IV i VI Przemyskim Festiwalu Muzyki Akordeonowej (1994, 1996), I miejsca w VIII Przemyskim Festiwalu Muzyki Akordeonowej w kategorii kameralnej (1998), I miejsca w V Sanockich Spotkaniach Akordeonowych (1992), II miejsca w Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Assenovgrad w kategorii solowej i kameralnej (Bułgaria, 1998), II miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Sanoku (1993). Jako laureat III miejsca w 51 Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym „Coupe Mondiale” w Nijmegen (Holandia, 1998) jest jednym z trójki polaków, którym udało się stanąć na podium tego odbywającego się od 1938 roku konkursu akordeonowego.
Występował jako solista i kameralista w Polsce, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Bułgarii, Chinach, Litwie, Chorwacji, Węgrzech, Czechach i Słowacji. Był gościem wielu festiwali muzycznych. Jest współautorem wielu nagrań płytowych. Od 2011 roku wraz z żoną Ewą Grabowską-Lis tworzy duet akordeonowy Amalgalis Duo.
Oprócz pracy artystycznej prowadzi także działalność pedagogiczną, naukową i organizacyjną. Od momentu ukończenia studiów jest pracownikiem badawczo-dydaktycznym Katedry Akordeonu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jest także nauczycielem w Zespole Szkół Muzycznych w Sosnowcu. Jego studenci i uczniowie są laureatami wielu polskich i zagranicznych konkursów. Wielokrotnie prowadził kursy i lekcje mistrzowskie oraz warsztaty akordeonowe w szkolnictwie artystycznym wszystkich stopni oraz w zagranicznych uczelniach muzycznych. Jest konsultantem Centrum Edukacji Artystycznej. Od wielu lat jest także jurorem ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów akordeonowych. W czerwcu 2023 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego w dyscyplinie sztuki muzyczne.
Amalgalis Duo – program koncertu:
- A. Vivaldi – Koncert E-dur Wiosna z cyklu Cztery pory roku cz. I Allegro
- G. Faure – Berceuse
- A. Krzanowski – Taniec Góralski
- A. Vivaldi / J. S. Bach – Koncert a-moll BWV 593
Allegro, Adagio, Allegro
- C. Franck – Pastorale op. 19
- B. Dowlasz – Szkice folklorystyczne
Oberek, Śpiewka, Mazur, Góralski
- A. Piazzolla – Milonga del Angel
- A. Piazzolla – La muerte del Angel
- A. Chaczaturian – Walc z dramatu Maskarada
- P. Iturralde – Suita hellenistyczna
Kalamatianos, Valse, Kritis
- B. Karlov – Kiustendilska Recenica
Bis:
- A. Vivaldi – Koncert f-moll Zima z cyklu Cztery pory roku
- A. Chaczaturian – Taniec z szablami
Zespół tworzy trójka bardzo doświadczonych scenicznie muzyków, którzy przy okazji innych projektów współpracowali ze sobą w różnych konfiguracjach już od roku 2012: wokalistka Iga Krzaczyńska, akordeonista Jacek Kopiec i perkusista Tomasz Czaderski. Prezentowany przez trio projekt pt. Bajania Ludowe to polska muzyka folkowa w zupełnie nowej odsłonie. Wykonują nowoczesne aranżacje polskich piosenek ludowych, które łączą w sobie różne gatunki muzyczne: jazz, pop, ethno i klasykę.
Ich koncerty to gwarancja oryginalnego brzmienia, dużej dawki muzycznej energii i pozytywnej interakcji z widownią.
sob., 27 sty 2024 o 13:10 Bajania Ludowe <bajanialudowe@gmail.com> napisał(a):
Zapraszamy do wysłuchania naszej muzyki:
Lipka
Nie świeć mi miesiączku
Cały koncert (live)
Bartosz Głowacki, akordeonista określany przez Fionę Maddocks z The Observer jako „wszechstronny, pełen charyzmy, charakteryzujący się niezwykłą troską o jakość dźwięku”. Jego wyjątkowy talent przyniósł mu wiele międzynarodowych zwycięstw w konkursach,
w tym prestiżowy tytuł Polskiego Młodego Muzyka Roku w 2009 roku. Bartosz miał również zaszczyt reprezentowania Polski na Konkursie Eurovision dla Młodych Muzyków w Wiedniu w 2010 roku.
Pod kierunkiem Grzegorza Bednarczyka i prof. oś. Andrzeja Smolika Bartosz doskonalił swoje umiejętności w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Sanoku, a dalej rozwijał swoje muzyczne wykształcenie w The Royal Academy of Music w Londynie, gdzie uczył się u Owena Murraya. W 2016 roku ukończył uczelnię z tytułem magistra z wyróżnieniem, otrzymując dodatkowo Regency Award oraz DIP RAM za wybitny wynik egzaminu dyplomowego. Od 2022 roku Bartosz kształci się w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy pod kierunkiem prof. Jerzego Kaszuby.
Jako solista Bartosz występował na renomowanych scenach koncertowych na całym świecie. Jego występy zachwyciły publiczność w prestiżowych miejscach, takich jak Wigmore Hall, Royal Festival Hall, Barbican, Royal Albert Hall w Londynie, La Salle Cortot w Paryżu, Teatr Filharmonii w Oviedo, Studio Koncertowe im. Witolda Lutosławskiego Polskiego Radia
i Auditorio Nacional w Meksyku.
Dowodem uznania zdobytego przez Bartosza jako muzyka kameralnego są również wartościowe współprace. Współpracował z wybitnymi artystami różnych gatunków muzycznych, w tym z Nigel’em Kennedy’m, Trevor’em Pinnockiem, Atom String Quartet, Tanitą Tikaram i Manchester Collective. Ponadto Bartosz miał przywilej występować
z renomowanymi orkiestrami i instytucjami, takimi jak London Symphony Orchestra, Royal Philharmonic Orchestra, London Sinfonietta, Chroma Ensemble, National Theatre i Royal Opera House w Londynie.
Doceniony za wyjątkowy talent, Bartosz jest artystą City Music Foundation, otrzymał liczne nagrody i stypendia od renomowanych organizacji, takich jak Fundacja im. Zygmunta Zaleskiego, Countess of Munster Musical Trust, Biddy Baxter and John Hosier Music Trust oraz stypendia Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2016 roku został wybrany do programu „Open Space” w Snape Maltings oraz na rezydencję w Windmill Theatre w Nowym Jorku w 2018 roku. Umiejętności muzyczne Bartosza zapewniły mu nagrodę „Sir John Manduell Prize” w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym
w Bromsgrove.
W 2020 roku Bartosz zaprezentował swój debiutancki album „Genesis”, zawierający utwory solowe na akordeon i koncert podwójny Astora Piazzolli z brytyjskim gitarzystą jazzowym Robem Luftem. Ten album zdobył wysokie oceny krytyków, którzy opisują go jako „fascynującą podróż przez wieki” (Göran Forsling), „Z całego serca polecam” (Adam Baruch) i „wystawa niesamowitej gry i świetnych współczesnych kompozycji dla instrumentu” (Robert Hugill).
Bartosz miał przywilej premierowego wykonania koncertu na akordeon Brett’a Deana, „The Players”, z London Philharmonic Orchestra pod batutą Vladimira Jurowskiego w Royal Festival Hall. Jego niezwykłe występy spotkały się z uznaniem w międzynarodowych recenzjach prasowych, gdzie The Times w pięciogwiazdkowej recenzji nazywał go „fenomenalnym akordeonistą”, a The Telegram chwalił jego wirtuozowskie umiejętności.
W 2023 roku za płytę Music Inspirations by Jerzy Mądrawski Bartosz wspólnie z dr. hab. Elżbietą Przystasz i Orkiestrą Kameralną PRIMUZ otrzymali srebrną nagrodę podczas III-ego Międzynarodowego Konkursu „Muzyczne Orły” w łódzkiej Filharmonii.
Ostatnim wydaniem fonograficznym artysty jest płyta „Energico” , którą współtworzył
z dyrygentką dr. hab. Elżbietą Przystasz, wybitną skrzypaczką Gabrielą Graboń i Porkarpacką Orkiestrą Kameralną. Artyści za ten krążek zdobyli pierwszą nagrodę podczas V-ego Międzynarodowego Konkursu w Lugano natomiast Remy Franck z prestiżowego magazynu Pizzicato chwali produkcję za doskonałe frazowanie i interpretacje.
Muzyczna podróż Bartosza Głowackiego charakteryzuje się wyjątkowym talentem, wszechstronnością i nieustającym dążeniem do doskonałości dźwięku. Dzięki swoim urzekającym występom i współpracy z wybitnymi artystami, nadal zostawia muzyczny ślad
w świecie muzyki.
STANOWISKO
Akordeonista, bandoneonista, kameralista, pedagog, profesor doktor habilitowany. Ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie UMFC) w klasie Jerzego Jurka (1995) oraz studia w Conservatoire Paul Dukas w Paryżu pod kierunkiem Maxa Bonnaya. Jako pedagog związał się z macierzystą uczelnią, gdzie od 2002 roku pełnił kierownicze funkcje, po tę najważniejszą – rektora (od 2016). Jego dokonania artystyczne zmieniły w Polsce postrzeganie akordeonu: wyniosły go do pozycji pełnoprawnego instrumentu kształtującego realny świat muzyczny. Ze swobodą porusza się w różnorodnym repertuarze wielu epok, jednak największe uznanie wzbudzają jego interpretacje muzyki najnowszej, w tym prawie 50 prawykonań dzieł solowych, kameralnych i z towarzyszeniem orkiestr, z których większość była mu dedykowana albo powstała z jego inspiracji. Jego wielką namiętnością jest argentyńskie tango, w szczególności związane z Astorem Piazzollą tango nuevo, wirtuozowsko wykonywane na bandoneonie, który jako pierwszy polski instrumentalista wprowadził na sale koncertowe. Był współtwórcą i liderem najsłynniejszych formacji tangowych, takich jak Tangata Quintet czy Machina del Tango, kreujących polską kulturę tanga. Jako pierwszy akordeonista wystąpił jako solista z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Narodowej, jak również z większością najważniejszych polskich orkiestr. Koncertuje w Polsce, wielu miastach europejskich, a także w Chinach i Argentynie. Jako kameralista występował z takimi mistrzami, jak Ivan Monighetti, Roby Lakatos, Julius Berger, Konstanty Andrzej Kulka i wielu innych. Wartość jego muzycznych kreacji była wielokrotnie doceniana w entuzjastycznych recenzjach, przekładała się na nagrody w konkursach instrumentalnych, nominacje i nagrody artystyczne. Jest zdobywcą trzech Fryderyków. W 2003 roku jako pierwszy akordeonista otrzymał statuetkę za płytę Astor Piazzolla – Tango (Sony Classical), w 2020 roku prestiżowy box 100 na 100. Muzyczne dekady wolności (PWM) z jego udziałem został nagrodzony w dwóch kategoriach: „Album roku – muzyka symfoniczna” oraz „Najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej”. W dorobku ma ponad 80 płyt. Tworzy grupę world music, jako muzyk sesyjny nagrywa muzykę filmową i rozrywkową, towarzyszy piosence aktorskiej. W 2010 roku został odznaczony Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
Rafał Grząka (1984)
Akordeonista, kameralista, pedagog, doktor habilitowany sztuk muzycznych, profesor UMFC. Jest absolwentem UMFC w klasie akordeonu Klaudiusza Barana i Policealnego Studium Jazzu im. Henryka Majewskiego w Warszawie w klasie Andrzeja Jagodzińskiego. Prowadzi klasę akordeonu w macierzystej uczelni oraz sprawuje funkcję prodziekana ds. studenckich Wydziału Instrumentalnego UMFC. Jest laureatem ponad 35 międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów akordeonowych, m.in. w Castelfidardo, Popradzie, Radziejowicach, Gdańsku, Czechowicach-Dziedzicach, Przemyślu i Sanoku. Jego zespół KlezmaFour otrzymał prestiżową nagrodę City Winery of New York podczas International Jewish Music Festival w Amsterdamie (2010). Dwukrotnie był nominowany do nagrody Fryderyk: za płytę Atom Accordion Quintet (2016; wyk. Rafał Grząka, Atom String Quartet, wyd. Requiem Records) i Reminiscences of Dark Streams (2021; wyk. Rafał Grząka, Paweł Gusnar, Chopin University Chamber Orchestra, Rafał Janiak, wyd. Chopin University Press). Jest wykonawcą improwizowanej partii akordeonu ostatniej części gry The Witcher. Blood and Wine. Koncertował w większości polskich filharmonii, pod batutą m.in. Lucasa Visa, Mihaila Agafity, Janusza Przybylskiego, Krzysztofa Urbańskiego, Wojciecha Rajskiego, Alejo Pereza, Bassema Akiki, Tomasza Radziwonowicza, Jarosława Praszczałka, Marka Mosia, Rafała Janiaka, Alexandra Humali, Michała Klauzy, Mariusza Jacka Błaszczyka oraz Piotra Sułkowskiego. W sezonie koncertowym 2016/2017 był artystą rezydentem w Elbląskiej Orkiestrze Kameralnej. Jest laureatem Nagrody Rektora UMFC (2017) za osiągnięcia naukowe i artystyczne oraz plebiscytu Nauczyciel na Medal 2018 organizowanego przez „Polska The Times”. Od 2018 roku pełni funkcję wiceprezesa Stowarzyszenia Akordeonistów Polskich.
Grzegorz Palus (1987)
Akordeonista, kameralista, pedagog, doktor sztuk muzycznych. Urodzony w Krakowie muzyk należy do grona najbardziej wyróżniających się akordeonistów. Jest absolwentem Królewskiej Duńskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze (studia Master of Music pod kierunkiem Geira Draugsvolla), Hochschule für Musik Detmold (studia Konzertexamen u Grzegorza Stopy) oraz Akademii Muzycznej w Krakowie (studia I i II stopnia w klasie Janusza Patera). Od 2016 roku wykłada w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, gdzie w 2018 roku uzyskał stopień doktora. Jest laureatem licznych nagród i wyróżnień w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach muzycznych. Do jego największych sukcesów należą Grand Prix Międzynarodowego Konkursu Akordeonowego w Popradzie (Słowacja, 2007), I nagroda w 37. Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Puli (Chorwacja, 2012), a także laury w najbardziej znaczących krajowych konkursach akordeonowych w Chełmie, Czechowicach-Dziedzicach, Gdańsku, Gorlicach, Mławie, Przemyślu, Sanoku i Szczecinie. Wielokrotnie był honorowany stypendiami: Ministra Kultury, „Młoda Polska”, „Sapere Auso” oraz Prezydenta Miasta Krakowa. Jako solista i kameralista prowadzi aktywną działalność koncertową w kraju i za granicą (m.in. w Austrii, Bośni i Hercegowinie, Chinach, Danii, Niemczech, we Włoszech, na Litwie, Słowacji, Ukrainie i w USA). Wielokrotnie występował w roli solisty z towarzyszeniem orkiestr – m.in. z Orkiestrą Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, Przemyską Orkiestrą Kameralną czy Orkiestrą Festiwalu „PANtonale PhilHARMONIKA” w Berlinie. Prowadzi liczne kursy mistrzowskie i warsztaty akordeonowe. Ma w dorobku nagrania płytowe oraz radiowe. Regularnie uczestniczy w prawykonaniach współczesnych solowych i kameralnych kompozycji akordeonowych, a także bierze udział w pracach jury krajowych i międzynarodowych konkursów akordeonowych.
TriOssia to trio akordeonowe, składające się z byłych studentów Królewskie Valmundsson i José Valente. Ich celem jest prezentacja znanych klasyków świata w wielkich transkrypcjach podczas występów na żywo, także wykonywanie nowej muzyki napisanej dla rzadkiej formacji. Koncertowali w Anglii, Niemczech, Danii i Polsce. Jednym z ostatnich osiągnięć zespouł jest zostanie finalistami YCAT w 2022 roku. Na wiosnę 2024 roku TriOssia postanowiło zorganizować trasę koncertową w Polsce, gdzie ostatni koncert odbywa się na prestiżowym Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Sanoku. Niestety, z powodów zdrowotnych Flemming Valmundsson nie mógł wziąć udziału w tej trasie. Zamiast niego akordeonista Tobiasz Urbaniak zajął jego miejsce, dołączając do TriOssia w tej muzycznej podróży.
TriOssia to trio akordeonowe, składające się z byłych studentów Królewskie Valmundsson i José Valente. Ich celem jest prezentacja znanych klasyków świata w wielkich transkrypcjach podczas występów na żywo, także wykonywanie nowej muzyki napisanej dla rzadkiej formacji. Koncertowali w Anglii, Niemczech, Danii i Polsce. Jednym z ostatnich osiągnięć zespouł jest zostanie finalistami YCAT w 2022 roku. Na wiosnę 2024 roku TriOssia postanowiło zorganizować trasę koncertową w Polsce, gdzie ostatni koncert odbywa się na prestiżowym Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Sanoku. Niestety, z powodów zdrowotnych Flemming Valmundsson nie mógł wziąć udziału w tej trasie. Zamiast niego akordeonista Tobiasz Urbaniak zajął jego miejsce, dołączając do TriOssia w tej muzycznej podróży.
REPERTUAR
J.S.Bach – Passacaglia c-moll BWV 582
Marianna Martinez – Symfonia C-dur
Edvard Grieg – Suita Holbergska, op. 40
Ostatnie komentarze