Przetańczyliśmy kilkaset tysięcy

Promocja w roku wyborczym

45 tysięcy kosztował koncert Sylwii Grzeszczak, zapłacony z funduszu, przeznaczonego na przeciwdziałanie alkoholizmowi. Impreza w późnych godzinach wieczornych, z piwem, zachęcała małoletnich do świętowania końca wakacji. 53 tysiące przeznaczono na koncert disco polo. 12 lutego spotkali się członkowie Komisji Rewizyjnej Urzędu Miasta, aby przyjrzeć się wydatkom, poniesionym w roku wyborczym na promocję. Bardzo szeroko pojętą – promocję.

Radni powołali komisję, która skontrolowała koszty imprez masowych i plenerowych, zorganizowanych w 2018 roku. Odbyło się to zgodnie z harmonogramem planu pracy Komisji Rewizyjnej. Zespół kontrolny, w którego skład weszli Jakub Osika i Radosław Wituszyński, zapoznał się z kalendarzem wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych w roku 2018, wykazem imprez, organizowanych przez Urząd Miasta wraz ze źródłami ich finansowania, szczegółowymi rozliczeniami „Dni Sanoka” oraz „Zakończenia wakacji”, przejrzał umowy z partnerami i podwykonawcami.

Na „Dni Sanoka” w budżecie zaplanowano 100 tysięcy, natomiast wydatki na ten cel wyniosły ponad 165 tysięcy zł. „Zakończenie wakacji” przekroczyło kwotę 144 tysięcy. Z protokołu pokontrolnego dowiadujemy się, że występ gwiazdy „Zakończenia wakacji”, Sylwii Grzeszczak, kosztował 45 tysięcy i został dofinansowany z Funduszu Przeciwdziałania Alkoholizmowi. Koncert Sylwii Grzeszczak „odbywał się w godzinach nocnych ze spożywaniem napojów alkoholowych”, a to „stanowi oczywisty konflikt pomiędzy celami a realizacją programu przeciwdziałania alkoholizmowi” – napisali w protokole radni.
Pierwotnie w budżecie na 2018 rok z tytułu „promocji jednostek samorządu terytorialnego” w ogóle nie zakładano finansowania organizacji koncertów ani wydarzeń o charakterze imprez masowych.

W pokontrolnym protokole pochylono się nad interpretacją pojęć takich jak „promocja”, która z założenia powinna być skierowana „na zewnątrz”, oraz „kultura i ochrona dziedzictwa narodowego”. Kultura i dziedzictwo narodowe to „paragraf”, z którego dofinansowano czysto komercyjne koncerty – galę czterech zespołów disco polo w kwocie 53 tysięcy złotych.

O promowaniu miasta w roku wyborczym także w najbliższym wydaniu „Tygodnika Sanockiego”

msw