ZUS: ruszają Centra Obsługi Wniosków o Ulgi

ZUS zaleca kontakt elektroniczny

 

W związku z COVID-19 Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do ograniczenia wizyt w urzędzie i załatwiania spraw poprzez platformę usług elektronicznych lub Centrum Obsługi Telefonicznej.

 

Zminimalizuje to bezpośrednie ryzyko kontaktu z czynnikami potencjalnie chorobotwórczymi.

Poprzez PUE ZUS większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi można załatwić bez wychodzenia z domu. Osoba zarejestrowana w PUE w każdej chwili ma dostęp do swoich danych zapisanych na indywidualnym koncie ZUS, może śledzić stan swoich spraw i otrzymywać powiadomienia e-mailem lub SMSem a także przekazywać dokumenty ubezpieczeniowe oraz składać wnioski i dostawać na nie odpowiedzi. Przedsiębiorcy mogą też samodzielnie generować niektóre dokumenty, m.in. informację o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń bądź o podstawach składek.

Osoby, które jeszcze nie mają swojego profilu na PUE ZUS mogą go założyć w każdej chwili. Wystarczy wejść na stronę zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoja tożsamość, można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP, podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego) bądź osobiście w każdej placówce ZUS.

Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł porozumienie z ZUS).

 

W przypadku potrzeby kontaktu z nami, oprócz PUE, prosimy to korzystanie z:

  • informacji telefonicznej (tel. 22 560 16 00 – konsultanci są dostępni w dni robocze pon. – pt. godz. 7.00 – 18.00) po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy: ◦1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,

◦2 – Renty i emerytury,

◦3 – Zasiłki,

◦4 – Informacje dla ubezpieczonych,

◦5 – Informacje dla płatników,

◦7 – Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności

◦9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

  • komunikacji mailowej – adres e-mail do zapytań ogólnych cot@zus.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj