Ruszyły kontrole „śmieciowe”
System gospodarowania odpadami komunalnymi powinien się bilansować. Podstawą jest zadeklarowanie płatności za wywóz śmieci przez każdego mieszkańca. W Sanoku rozpoczęły się kontrole w lokalach, które rzekomo są czasowo niezamieszkałe – a przynajmniej tak wynika z „deklaracji śmieciowych”.
Nowe deklaracje
W listopadzie radni miejscy podjęli uchwałę o zmianie wzoru deklaracji, którą są zobowiązani składać właściciele mieszkań. Deklarują oni, ile osób przebywa w gospodarstwie domowym, co jest jednoznaczne z obciążeniem każdej z tych osób opłatą za wywóz i zagospodarowanie odpadów.
Czy deklarujemy prawdę?
Niestety, zdarza się – takiej informacji udzielono nam w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta – że deklarowana liczba osób zamieszkujących lokale nie zawsze jest zgodna z prawdą.
Rozpoczęły się kontrole
Aby uszczelnić system gospodarowania odpadami komunalnymi w mieście, Straż Miejska skontroluje wiarygodność składanych przez mieszkańców deklaracji. W pierwszej kolejności kontrole będą dotyczyły mieszkań w budownictwie wielorodzinnym, które – według deklaracji składanych przez właścicieli – są niezamieszkałe.
Ile kosztuje obsługa śmieciowa w SPGK. I porównajcie, ile kosztuje to samo w innych miastach. Z ciekawości chciałbym się dowiedzieć.
Edukacja ekologiczna w rozpisce kosztów też się znalazła. Co to jest ta „edukacja”? Gdzie i kiedy ta „edukacja” się odbywa? Kto jest wykładowcą i na jakiej „umowie” ten/ci wykładowcy pracują? Kogo taka „edukacja” obejmuje? Kto i od kogo wynajmuje pomieszczenia na „wykłady”? Dlaczego w ubiegłym roku i obecnie edukacja to koszt 60 tys zł – przecież mamy inflację i wszystko drożeje/zdrożało. Dlaczego nie „edukacja”?